t f l R y v b s r
^

Gruzínsko – Georgia

Napadlo by Vás niekedy ísť sa pozrieť do krajiny akou je Gruzínsko? Veru ani mňa nie, a práve preto som tam šiel. Skvelá partička spolucestovateľov a dobrá nálada, viac nám nebolo treba plánovať.

tbilisi1

Hneď po prílete do letiska v Kutaisi sme začali premýšlať, kam sa vyberieme… rozhodli sme sa ísť do hlavného mesta Gruzínska – Tbilisi. Ako dopravný prostriedok sme si zvolili Mašrutku, čo je kapitola sama o sebe – treba zažiť. V Tbilisi sme ostali celý nasledujúci deň. Zaujali nás hlavne veľké kontrasty, ktoré sú tam vidieť na každom kroku. Či už medzi ľuďmi, alebo čo nás (partička stavbársko-architektská) zaujímalo najviac – architektúra. Do očí bili polorozpadnuté, až rozpadnuté búdy vedľa šialene moderných budov, mostov, štruktúr.

tbilisi2

chiatura1

Ďalší deň sme sa po inšpirácií na webe Refresher.sk rozhodli navštíviť priemyselné mesto Chiatura. V tomto baníckom meste je zaujímavá hlavne mestská doprava – lanovkami, ktorých je tam približne 13. Na tom by nebolo nič nezvyčajné, až na to, že sú niektoré z nich aj viac než 80 rokov staré a stále v prevádzke. Za poplatok (v prepočte) 10 centov, sme sa vozili hore/dole, na niektorých kúskoch dokonca od nás nechceli ani cent. Naozaj zážitok!

chiatura4chiatura5 chiatura3 chiatura2

batumi1

Ďalším dňom sme náš trip ešte doplnili o prímorskú destináciu Batumi, akurát škoda že mimo letnej sezóny. No ani sneh pod palmami nám v ničom nezabránil a my sme sa v mori trochu počvachtali, pochutili si na miestnych špecialitách, potúlali sa po meste… Na pláži sa k nám dokonca pridal aj túlavý pes, no nežobral, bol milý a robil nám spoločnosť pri potulkách mestom až do večera. Ešte sme sa posledný krát previezli na lanovke, ktorou sme sa dostali na kopček s výhľadom na celé Batumi pri západe slnka. Veľmi sa mi páči táto lanovková doprava, ktorá fungovala dokonale v každej z destinácií ktoré sme navštívili.

batumi3batumi2batumi4

Na druhý deň ráno sme sa potrebovali už len spolahlivo dostať naspäť do Kutaisi a chytiť náš let späť do Katowíc. Je veľa detailov ktoré som v tomto blogu nespomenul, to preto, aby ste sa tam šli pozrieť na vlastné oči :) ..tak už snáď len toľko, že tam robia veľmi dobré víno! Ďakujem za čítanie